Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Exklusivt sverigebesök!

november 10 @ 09:00 - 16:30

Välkommen att uppleva John Hattie och James Nottingham – live i Stockholm den 10 november!

Det var fem år sen sedan John Hattie senast höll en stor konferens i Sverige. Nu är det äntligen dags igen! Natur och Kultur kommer i höst att ge ut två av Johns nya böcker på svenska, skrivna tillsammans med ämnesexperter. De båda böckerna handlar om framgångsrik undervisning i språk respektive matematik och bygger vidare på den metaforskning John blivit känd för. Hans metastudie visar att 95% av allt vi gör i skolan har en positiv inlärningseffekt. Dock ger vissa saker en större effekt än andra och att vi därför ska göra mer av just dessa. I och med de nya böckerna är forskningen nere på ämnesnivå, något som efterfrågats ända sedan boken ”Visible Learning”, från 2009.

Med på konferensen är även James Nottingham. James har under lång tid jobbat i Sverige och har god kännedom om den svenska skolans styrkor och utmaningar. Han är en mycket uppskattad föreläsare som oftast drar fulla hus. Även James ger under hösten ut nya böcker på svenska. Bland andra ”Utmaningsmodellen”, som bygger vidare på konceptet ”Challenging Learning” och ”The Learning Pit”. Vi kommer att ta del av de senaste nyheterna från Johns forskning, samt utmaningarna för den svenska skolan där James, som kan den svenska kontexten, hjälper till att konkretisera vad vi behöver göra i undervisningen.

Vad
Ett heldagsseminarium där du får möjlighet att lyssna till två av de hetaste namnen inom skolvärlden just nu.

Var
Stockholm City Conference Centre
Folkets Hus, Barnhusgatan 12-14
Vid Norra Bantorget i Stockholm

När
10 november, 09:15 – 16:30
Registrering och fika mellan 08:15 och 09:15.

Se hela programmet

BIOGRAFIER

 

James Nottingham är fd lärare som har fokuserat på att översätta den senaste forskningen till strategier som fungerar i klassrummet. James har givit ut flera mycket uppskattade böcker. Han är kanske mest känd för att ha myntat begreppen ”The Learning Challenge”, den omtalade modellen som guidar studerande genom ”The Learning Pit”.
John Hattie är professor i pedagogik och chef för Melbourne Education Research Institute vid University of Melbourne i Australien. Han är en känd förespråkare för evidensbaserad kvantitativ forskningsmetodik för mätning av påverkan på elevprestationer.

 

Detaljer

Datum:
november 10
Tid:
09:00 - 16:30
Evenemang Taggar:
, , ,
Webbplats:
http://www.delegia.com/app/netattm/attendee/page/59221