Företaget som ska revolutionera lärandet i världen med unik EdTech plattform

I en intervju på World Economic Forum säger en av världens främsta futuristtalare: ”Jag har sedan en tid tillbaka förutspått att internets största företag år 2030 kommer vara ett utbildningsbaserat bolag som ingen hittills ens hört talas om.”

Rufus Lidman – serieentreprenör, digital toppstrateg och VD på AIAR – har svar på tal:

–         Mr Fray må vara Googles topprankade futuristtalare, men han har räknat fel på en punkt – vi kommer aldrig ha tålamodet att vänta tills 2030, säger han med en glimt i ögat.

AIAR är ett bolag som med hjälp av disruptiv AI- och AR-teknologi har ambitionen att demokratisera lärandet och ta den globala toppositionen inom lärande – och man tänker göra det inom 5 år.

Efter ett framgångsrikt lokalt Proof of Concept med en beta-version i Sverige, så har företaget precis gjort en global lansering av sin första applikation inom digital marketing på Android och IOS. Redan efter några veckor så är man fjärde störst i världen inom kategorin med över 50,000 nedladdningar på bara Android, och det bara fortsätter rassla in. Dessutom har man högst rating av alla på 4,7/5.

–         Det roligaste är att nästan alla nedladdningar kommer från Sydostasien, vilket bevisar att AIAR verkligen är ’born global’, berättar Magnus Larsson, en av serieentreprenörerna i företagets styrelse.

Det första globala Proof of Concept har bevisat att attraktionskraften är gigantisk, där man kallt räknat med att innan sommarens slut passera Kotler och ge Google en värdig match. Parallellt fortsätter AIAR arbeta med prototyper av deras verkliga USP – först genom AI-baserad EdTech designad för att på riktigt personalisera lärandet för första gången i världshistorien, och sedan med hjälp av gamechanging AR-teknologi få en ännu mer revolutionerande impact i lärandeprocessen.

Allt som förberedelse för att ta fram världens ledande EdTech plattform för alla typer av lärande, oavsett inriktning – en språngbräda till total branschdominans.

–         Det kanske låter stöddigt, och än så länge har vi bara tagit de första myrstegen mot det som Fray förutspår – att bli världens största digitala bolag. Samtidigt pratar vi om väldigt förtroendeingivande myrsteg, och vi har i bolaget nu alla förutsättningar för att låta de myrstegen bli till gorillakliv. Vi har headhuntat den grymmaste eliten av digitala doers. Vi har rekryterat en internationell styrelse av högsta rang, med ett antal unicorns i bagaget. Nu handlar det om två saker: att ha den bästa strategin för att lyckas, och en brutal portion jävlar anamma. Vi har bägge två, berättar Rufus Lidman.