Veckopengen byter namn till Gimi, ska lansera ny app och uppdatera varumärket

Veckopengen, som idag har närmare 700 000 användare, byter nu namn till Gimi.

Bolaget som är en av Europas snabbast växande fintech-appar förbereder nu en uppdaterad tjänst som bland annat innehåller ett nytt varumärke.

Veckopengen har sedan lanseringen i Sverige 2015 växt med rekordfart och har idag närmare 700 000 användare och över 75 000 nedladdningar i månaden. Trots den starka tillväxten byter bolaget nu namn på sin tjänst till Gimi.

“Vi etablerar oss just nu i flera nya marknader utanför Norden och genomför namnbytet som ett svar på att vi blir mer globala och når en större målgrupp. Kort efter namnbytet släpper vi en helt ny version av appen med ny design och nya funktioner som även passar äldre barn och tonåringar”, berättar Philip Haglund, grundare och VD på Gimi.

Gimi är ett appföretag som utbildar barn i hantering av pengar genom en app där vecko- och månadspengarna hanteras. Tidigare har appen främst använts av yngre barn för att följa och hålla koll på pengarna. Bland annat kan barn få uppgifter av sina föräldrar, och mot bildbevis få belöning för det utförda arbetet. De kan även få ränta på pengarna som de sparar i appen.