Hem NYHETER Digitalisering, entreprenörskap och neurovetenskap präglar framtidens skola

Digitalisering, entreprenörskap och neurovetenskap präglar framtidens skola

Publicerat av: Redaktionen

2011 betraktade de flesta lärare digitala verktyg som ett substitut till analoga metoder, nu använder istället nästan fyra av tio lärare digitala verktyg för att bygga på och förbättra utbildningen, en ökning från två av tio för fem år sedan.

En ny rapport visar på en skola i förändring.

Digitalisering, entreprenörskap och neurovetenskap präglar framtidens skola

Syftet med rapporten

  • Försöka besvara vad dessa grupper tror och tänker om skolan och skolans framtid
  • Varför vi egentligen har en skola
  • Vilka krafter som formar den
  • Vad som bör göras för att Sverige ska få världens bästa skola

Sex kommuner deltog i studien som visar på en attitydskillnad till de digitala verktygen och skolans roll i samhället samt stort intresse för nya metoder, vilket lett till nya sätt att lära ut i klassrummet.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>