Efter digitala succén – årets mässa blir hybrid
Hem SKOLNIVÅEFTERGYMNASIAL UTBILDNING Efter digitala succén – årets mässa blir nu hybrid

Efter digitala succén – årets mässa blir nu hybrid

Publicerat av: Redaktionen

I över 15 år har Blueberry arrangerat utlandsstudiemässor på plats i Stockholm med universitet från hela världen.

Under Coronapandemin tvingades de ställa om till digitalt och det visade sig bli succé.

Intresset och besökarantalet var större än någonsin. Efter pandemin har Blueberry därför beslutat sig för att kombinera de bästa av två världar och anordnar sin första hybridmässa.

Blueberry erbjuder kostnadsfri studierådgivning och hjälp med hela ansökningsprocessen inför studier utomlands på college och universitet. De senaste femton åren har de anordnat fysiska mässor där potentiella studenter har möjlighet att träffa representanter från universitet från hela världen.

På årets mässa som går av stapeln lördag den 17 september, deltar i år 35 skolor från USA, Australien, Nya Zeeland, Europa och Asien. Även CSN är på plats för att informera om studiemedel för utlandsstudier. I år anordnas eventet i hybridformat vilket innebär att man kombinerar den fysiska mässan i Stockholm, med en digital mässa i Lanseras virtuella eventplattform.

Efter digitala succén – årets mässa blir hybrid

Sveriges utlandsstudiemässa vänder sig till dig som vill studera utomlands.

– Vi har sett fram emot att äntligen igen kunna bjuda in våra partnerskolor och studenter att delta på vår utlandsstudiemässa på plats i Stockholm. Samtidigt ville vi inte överge online-formatet eftersom vi fått mycket bra feedback från både utställare och besökare och även haft besöksrekord på våra senaste fyra mässor. Att anordna mässan i ett hybridformat kändes därför som den perfekta lösningen och det ska bli mycket spännande att se utfallet av det, säger Johanna Aspeteg, Marknadsansvarig på Blueberry.

I höst är det femte gången man anordnar mässan digitalt i Lanseras plattform. Den virtuella miljön är utformad i 3D för att efterlikna ett fysiskt event. På vårens digitala mässa slog Blueberry besökarrekord med närmare 1000 besökare runt om från hela Sverige och ca 11 500 meddelanden skickades under mässans fyra timmar. Men inte bara besökarna var nöjda med det virtuella formatet.

– I absolutely love this format. So smart, and Blueberry is the first agent or education institution I am aware of, who has thought of such a clever model to encompass all prospective student possibilities. The online platform repeatedly works so well, berättar Chanelle Baker, en av utställare från ett universitet i Australien.

Sveriges utlandsstudiemässa äger rum lördag den 17e september 2022. 10.00-13.00 anordnas mässan online och mellan 14.00-16.00 arrangeras mässan på plats i Stockholm.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>