Hem NYHETER Nackademin startar intensivutbildning inom digital marknadskommunikation

Nackademin startar intensivutbildning inom digital marknadskommunikation

Publicerat av: Redaktionen

Till hösten 2019 startar yrkeshögskolan Nackademin en intensivutbildning inom digital marknadskommunikation, för att möta det kompetensbehov som finns i branschen.

Under årets ansökningsomgång var söktrycket extremt högt på Nackademins övriga YH-utbildningar inom kommunikation – och med den nya intensivutbildningen vill skolan kunna erbjuda fler sökande en utbildningsplats.

Nackademin startar intensivutbildning inom digital marknadskommunikation

Till hösten startar Nackademin en ettårig intensivutbildning till Digital marknadskommunikatör i sociala medier

Efter en antagningsomgång med högt söktryck på utbildningarna inom kommunikation, startar Nackademin intensivutbildningen Digital kommunikatör i sociala medier till hösten 2019. Utbildningen bedrivs på distans och i helfart, och den har i stort sett ett liknande innehåll som utbildningen Digital kommunikatör i sociala medier (distans).

Skillnaderna är att intensivutbildningen endast är ett år (studenten tar examen redan i juni 2020) och att studentens examensarbete är förlagt på ett företag, vilket ersätter praktikperioden.

– Vi hade över 300 förstahandssökande till distansutbildningen Digital kommunikatör i sociala medier, vilket är ett rekord för oss. I nära dialog med näringslivet ser vi en stor fortsatt kompetensbrist inom området och utifrån detta har vi beslutat att ge ytterligare tio studenter möjlighet att läsa utbildningen till ett självkostnadspris, säger Jens Grönlund, affärsutvecklingschef på Nackademin.

Ännu en skillnad är alltså att intensivutbildningen ges till ett självkostnadspris, eftersom dessa tio platser inte finansieras av Myndigheten för Yrkeshögskolan. Studenten kommer dock att vara redo för jobb redan efter ett års studier på intensivutbildningen, till skillnad från Nackademins övriga kommunikationsutbildningar, där studenterna pluggar under ett och ett halvt års tid. Prognoserna är goda för den som därför väljer att studera på Nackademins intensivutbildning inom digital kommunikation – branschen skriker efter kompetenser och det finns goda möjligheter till jobb efter studierna.

– Upp till 100% av våra kommunikationsstudenter tog examen 2019 och rekordmånga av dessa har fått ett relevant jobb efter sin examen, konstaterar Jens Grönlund.

Eftersom utbildningen är på distans går den även att kombinera med arbete vid sidan av studierna. Utbildningsstart är den 19 augusti och ansökan sker via Nackademins hemsida.

För mer information, vänligen kontakta Jens Grönlund, affärsutvecklingschef på Nackademin:
jens.gronlund@nackademin.se

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>