Hem SKOLNIVÅEFTERGYMNASIAL UTBILDNING Nu lanserar FEI kurser i digital marknadsföring, inriktade mot chefer och inköpare

Nu lanserar FEI kurser i digital marknadsföring, inriktade mot chefer och inköpare

Publicerat av: Redaktionen

Som beställare av digital marknadsföring finns det många nya begrepp, verktyg och metoder att hålla koll på.

 Därför startar FEI fyra nya kurser inom digital marknadsföring med lärare från techbolaget SeenThis och mediebyrån OMD.

– Kurserna är unika eftersom de riktar sig till beställarsidan, chefer och inköpare. Dessutom kan kurserna tas i realtid, både i lokal och på distans via FEIFLEX. För målgruppen är det ett helt anpassat utbildningskoncept, säger Magnus Rolf, vd på FEI.

Nu lanserar FEI kurser i digital marknadsföring, inriktade mot chefer och inköpareDigital marknadsföring för chefer och inköpare är det kunskapsområde som FEI lanserar i april. Totalt startar fyra nya kurser: Marketing Strategy, Digital Marketing, Programmatic AI and Data samt Social Media Advertising. Deltagarna kan läsa både på plats i FEI:s lokaler i Stockholm och på distans via FEIFLEX.

Lärarna heter Erik Löfquist från techföretaget SeenThis och Matthias Glöckler från mediebyrån OMD, båda har mångårig erfarenhet av digital marknadsföring.

– Utvecklingen inom digital marknadsföring är som en lavin och kunskaper blir snabbt inaktuella, då är man lätt utbytbar om man ska vara krass. Rätt utbildning gör att både beställaren och marknadsföringen utvecklas, säger Matthias.

De nya kurserna är på en respektive två dagar och kan läsas separat eller som en helhet. Tanken är att kursdeltagarna ska kunna välja utefter behov. Bland innehållet finns sociala medier, KPI-sättning, köpsätt, CRM-integration samt framtid och trender.

– Attribution, Brand vs Performance och CRM. Det är många ord och benämningar att hålla koll på så vi kommer att bjuda på en och annan lathund som deltagarna kan använda i deras arbete. Även om det är svårt att täcka alla grunder kommer vi beröra många ämnen för att skapa en bred förståelse, säger Erik.

Digital marknadsföring – fyra nya kurser:

Marketing Strategy, 2 dagar

Om att arbeta strategiskt med marknadsföring, hur medielandskapet ser ut och att mäta effekten av marknadsföringskampanjer.

Digital Marketing, 1 dag

Det digitala ekosystemet är i fokus och hur köp och optimering i olika kanaler går till.

Programmatic AI and Data, 1 dag

Denna kurs ger grundläggande kunskaper i att köpa programmatisk annonsering.

Social Media Advertising, 1 dag

Kursen ger insikter och kunskaper i att göra en strategi, sätta upp och utvärdera mål/KPI:er, CRM-integrering och målgruppssegmentering. Dessutom behandlas olika format och dess nytta, ekosystemet och sociala mediers framtid och trender.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>