Logitech upprepar förra årets succé med välgörenhetseventet Techhjälpen Live, som genom en kombination av liveshow, underhållning och inspirerande tech talks, samlar in pengar till Musikhjälpen.
Syftet är att stödja ett viktigt ändamål samtidigt som man lyfter fram teknikens och digitaliseringens positiva inverkan på utbildning och arbetsliv.
Techhjälpen Live 2024 är ett livestreamat välgörenhetsevenemang som äger rum samma vecka som Musikhjälpen, men som fungerar som ett fristående evenemang.
Logitechs initiativ förenar nytta med nöje; och syftar både till att främja en mer produktiv vardag och att bidra till ett meningsfullt ändamål. Evenemanget lanserades för första gången 2023 och är en livestreamad välgörenhetsshow fylld med underhållning, kunskapsutbyte och inspiration och avslutas med en insamling av donationer till den nationella välgörenhetsgalan Musikhjälpen.
Ett evenemang som alla vinner på
Techhjälpen Live samlar ledande företag och experter för att skapa en plattform där teknikens framtid diskuteras, positiv förändring inspireras och välgörenhetsdonationer drivs. Under evenemanget kan publiken bidra genom Logitechs ”Musikhjälpen Bössa” och inte bara stödja en meningsfull välgörenhetsorganisation, utan även få möjligheten att vinna exklusiva Logitech-produkter som tack för bidraget.
Alla donationer går oavkortat till Musikhjälpen, som i år samlar in pengar för att uppmärksamma att alla har rätt att överleva sin graviditet.
– Techhjälpen Live föddes ur viljan att sprida glädje och Logitechs engagemang för att skapa en bättre värld. Våra tekniska lösningar bidrar till bättre produktivitet i människors liv och med Techhjälpen får vi även möjlighet att låta vårt varumärke och våra produkter ge ett positivt inflytande, till dem som behöver det mest, säger Benny Andersson, Marketing Manager B2B and Education på Logitech.
– Vårt mål är att skapa en win-win-situation där våra kunder kan dra nytta av våra innovativa produkter, samtidigt som de förhoppningsvis lär sig något användbart från våra diskussioner och live podcasts – och i slutändan bidrar till välgörenhet.
Inspirerande samtal om teknik
I år kommer showen att innehålla en paneldiskussion där ledande branschexperter delar med sig av sina kunskaper om digitalisering, utbildning och framtidens arbete. Experterna är: Benny Andersson, Marketing Manager B2B på Logitech med god insikt i utvecklingen av videomöten inom svenska företag och vad som är på gång framöver; Diba Rezaie, passionerad talare som inspirerar unga att våga mer och företag att skapa inkluderande arbetsmiljöer; Anders Enström, engagerad lärare på Skapaskolan med fokus på digitalt lärande och innovation i klassrummet; och AI-Labbet, som utforskar möjligheterna med artificiell intelligens i utbildning och arbetsliv.
Dessutom kommer Logitech, TD SYNNEX och Microsoft att presentera lösningar och produkter som driver digital transformation i ett Tech Solutions-talk.
Förutom donationerna under själva evenemanget samlar Logitech även in pengar till UNICEF i december. För varje Logitech-produkt som säljs genom TD Synnex (vecka 50) skänker de 10 kronor till förmån för barns rätt till utbildning.
Techhjälpen Live äger rum på EpiCenter Stockholm och sänds live på LinkedIn och YouTube måndag 9 december kl. 14:00-16:00. Eventet riktar sig till Logitechs partners och är i samarbete med Microsoft och TD Synnex.
För mer information om Techhjälpen Live, följ med på:
https://www.linkedin.com/company/techhj%C3%A4lpen-by-logitech/about/
Om Techhjälpen Live 2024
Techhjälpen 2024 är ett livestreamat välgörenhetsevenemang som äger rum samma vecka som Musikhjälpen, men som fungerar som ett fristående evenemang. Det fokuserar på effekterna av digital transformation inom både utbildning och arbetsliv. Genom att sammanföra ledande företag och experter erbjuder Techhjälpen en plattform för att diskutera teknikens framtid, inspirera till positiv förändring och driva välgörenhetsdonationer i samband med Musikhjälpen.
Om Logitech for Business
Logitech hjälper alla människor att fullfölja sina passioner och är fast beslutna att göra det på ett sätt som är bra för människor och planeten. Vi designar hårdvaru- och mjukvarulösningar som hjälper företag att blomstra och för människor samman när de arbetar, skapar, spelar och streamar. Logitech International grundades 1981 och har sitt huvudkontor i Lausanne, Schweiz, och är ett schweiziskt publikt företag som är noterat på SIX Swiss Exchange (LOGN) och på Nasdaq Global Select Market (LOGI).
Logitech och andra Logitech-märken är varumärken eller registrerade varumärken som tillhör Logitech Europe S.A. och/eller dess dotterbolag i USA och andra länder. Alla andra varumärken tillhör sina respektive ägare. För mer information om Logitech och dess produkter, besök företagets webbplats på logitech.com.