Målgrupp: Skolpolitiker, skolchefer, utvecklingsstrateger, rektorer och lärare.
Du som vill utveckla undervisningen och öka måluppfyllelsen:
När: 18/3 kl. 09.00 – 10.30
På 2000-talet var det kaos i många av Londons skolors klassrum. Hur kunde Londons skolor gå från de sämst till de bäst presterande i England? I detta webbinarium får du ta del av Londons skolors extremt konkreta och logiska plan punkt för punkt.
”Du ska inte tro på högre måluppfyllelse om du inte…!” Mannen som blev adlad för sin roll i utvecklingen på London skolor talar klarspråk och listar framgångsfaktorerna.
Webbinariet genomförs som ett samtal på engelska och svenska mellan Prof. Sir George Berwick och Mats Rosenkvist, BRAVOLesson. Samtalet mynnar ut i en jämförelse mellan:
- Londons arbetssätt
- Normal undervisningsutveckling i Sverige
- Metoden i forskningsrapporten Undervisning med uppseendeväckande brister – så blev den signifikant bättre
De satte fokus på undervisning på vetenskaplig grund i varje klassrum
I början av 2000-talet var kunskapsresultaten de lägsta i England. 20 procent av Londons secondary schools (från 11 till 16 års ålder) bedömdes vara ”unsatisfactory” och riskerade att stängas. Det var kaos i många av skolornas klassrum. Men på bara några år lyckades stadens skolor inte bara vända trenden, de gick till att vara de bäst presterande i England. Idag under 2020-talet har Londons skolor fortfarande höga kunskapsresultat jämfört med övriga delar av England och även i en internationell jämförelse med andra stor- och huvudstäder.