First Camp-ägda Jesperhus har Danmarks största YouTube-kanal för barn
Hem TEKNIK First Camp-ägda Jesperhus har Danmarks största YouTube-kanal för barn

First Camp-ägda Jesperhus har Danmarks största YouTube-kanal för barn

Publicerat av: Redaktionen

Den danska semesterresorten Jesperhus, som ingår i First Camp-koncernen, har nu över 200 miljoner visningar på YouTube och Jesperhuskanalen är landets obestridligt mest spelade kanal i barnkategorin.

Jesperhus, Danmarks ledande semesterdestination för nöje och underhållning för hela familjen, är exalterade över den imponerande milstolpen som deras YouTube-kanal har nått med 200 miljoner visningar.

Som Danmarks största barnkanal, mätt i total visningstid för vårt innehåll på YouTube, är vi överväldigade över det stöd och intresse som våra videor har fått från tittare över hela landet. Det är tack vare vårt engagerade team på 10 heltidsanställda och vårt fantastiska community av tittare som vi har uppnått denna otroliga bedrift där cirka 100 000 profiler varje dag och 900 000 i månaden besöker kanalen och engagerar sig i vårt innehåll, säger utvecklingschefen på Jesperhus, Simon Overgaard.

First Camp-ägda Jesperhus har Danmarks största YouTube-kanal för barn

Yessi og Dino

För Jesperhus är YouTube och andra kanaler med roligt och engagerande innehåll för barn kärnan i marknadsföringen. Här handlar det om att ge gästerna upplevelser både före, under och efter semestern, varför de olika karaktärerna alla har framträdande roller både fysiskt på plats och på YouTube samt i annat innehåll som pysselböcker, spel och andra produkter. Berättandet hjälper till att ge barnen en stark relation till karaktärerna, vilket gör att alla karaktärer har sin egen fanbas.

Jesperhus är sedan december 2021 en del av Skandinaviens största campingkoncern First Camp. Här är man imponerade över den popularitet Jesperhus har bland danska barnfamiljer och ska under det kommande året fördjupa arbetet där delar av Jesperhus framgångar implementeras på andra destinationer i koncernen samt i varumärket First Camp som helhet.

Med 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge har vi allt från små till mycket stora destinationer. First Camp är fortfarande ett relativt ungt varumärke, särskilt utanför Sverige, och det är tydligt att vi som kedja vill lära av våra bästa destinationer och utnyttja de synergier som kommer av att vara en del av en koncern med massor av intern kompetens för att utveckla företaget och varumärket som helhet, säger Head of Brand & Marketing på First Camp, Kent Lodberg.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>