Nyfiken på vad evidensbaserat ledarskap i klassrummet innebär?
Hem Nyheter Är du nyfiken på vad evidensbaserat ledarskap i klassrummet innebär?

Är du nyfiken på vad evidensbaserat ledarskap i klassrummet innebär?

Publicerat av: Redaktionen

Tema: Likvärdigt ledarskap i klassrummen

Del 4 av 8 – den 24/11 kl. 12.00-12.30

Ledarskap, undervisning och lärande

30-minuterslunchwebbinarium med Martin Karlberg, Universitetslektor vid Uppsala Universitet

Om hur lärare genom ett evidensbaserat ledarskap skapar förutsättningar för undervisning och lärande. I föreläsningen behandlas också två ömsesidiga förhållanden: (1) förhållandet mellan ledarskap och undervisning samt (2) förhållandet mellan undervisning och lärande.

Nyfiken på vad evidensbaserat ledarskap i klassrummet innebär?Tidigare lunchwebbinarier som delas med video till alla anmälda deltagare:
I del 1 visade Johan Alm hur ”iakttagbart ledarskap” är en förutsättning för att ledarskapet ska kunna bli likvärdigt. I del 2 visade John Steinberg hur detaljer i kroppsspråket är avgörande för om eleverna väljer att följa den som vill vara ledare i klassrummet. I del 3 berättade Sirkka Persson konkret hur rektor kan ta ansvar för lilvärdigt ledarskap i klassrummen på sin skola.

Medarrangörer: Lärarnas Riksförbund och Friskolornas Riksförbund

Anmäl dig här till alla 8 lunchwebbinarierna
Presentationerna spelas in på video för deltagarna att använda i efterhand
Pris för alla 8 webbinarierna: 800 kr exkl. moms.
Alla intäkter går oavkortat till BRIS.

Välkommen!

hälsar Mats Rosenkvist, BRAVOLesson

 

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information>>