Haldor gör det möjligt för lärare att minska dubbelarbetet
Hem NYHETER Haldor gör det möjligt för lärare att minska dubbelarbetet

Haldor gör det möjligt för lärare att minska dubbelarbetet

Publicerat av: Redaktionen

Att dubbelarbeta i flera olika system och plattformar skapar frustration och tar tid från lärare och elever.

Haldor gör det möjligt för lärare att minska dubbelarbetet

Haldor stöttar lärare och elever genom att ge dem möjligheten att arbeta helt i en plattform de redan använder, Microsoft Teams.

Genom att komplettera Teams med de tjänster skolan vill ha kan de skräddarsy plattformen och göra den till den enda plattform de behöver.

Idag använder majoriteten av skolor Microsoft Teams eller Google Classroom för att samarbeta och kommunicera. Nu väljer flera att komplettera dessa plattformar och minimera antalet system lärare och elever måste jobba i. Det sparar tid, minskar kostnader och skapar en bättre digital lärmiljö.

– Vi ser ett paradigmskifte i skolvärlden där skolor går mot att vilja arbeta mer i den plattform de redan har köpt in och arbetar i, inte en separat, traditionell lärplattform. Det har blivit ännu tydligare i dessa tider av distansundervisning, säger Sara Zetterberg, VD på Haldor.

– Skolor vill inte längre vill köpa en dyr, omfattande lärplattform som de bara använder vissa delar av.  De vill istället komplettera sina befintliga plattformar med tjänster som de har behov av, t.ex. planering, omdömen, schema, närvaro och utvecklingssamtal. Och vi på Haldor gör det möjligt, fortsätter hon.

Haldor började utveckla tjänster för skola som är sömlöst integrerade i Microsoft Teams redan när Teams lanserade 2017. Idag har företaget ett tiotal tjänster som skolor välja mellan, allt från planering och bedömning, till utvecklingssamtal och kommunikation med hemmet.

– Vi tror att skalbarhet och flexibilitet blir allt viktigare för skolor, så vi säljer våra tjänster i separata moduler. Skolor kan välja precis de tjänster de behöver vilket ger dem möjligheten att forma Teams till en plattform som passar deras behov. Eftersom lärare och elever är vana att arbeta i Teams går upplärningen snabbt och det krävs inga stora implementeringsprojekt, avslutar Sara Zetterberg.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>