Modedesignern Ida Sjöstedt släpper exklusiv kollektion mot näthat tillsammans med Telia

Den modemedvetne får nu en unik möjlighet att ta ställning för ett shysstare klimat på nätet. Idag släpps en limiterad tech-kollektion mot näthat – Fashion against hate by Ida Sjöstedt.

Modedesignern Ida Sjöstedt släpper exklusiv kollektion mot näthat tillsammans med Telia 1En unik modekollektion som pryds av ett gyllene fredshjärta och går i linje med den hyllade svenska modedesignern Idas Sjöstedts egen vårkollektion.

Genom olika typer av samarbeten arbetar Telia för ett schysstare klimat på nätet. Förra året lanserades kampanjen #Hatahat som fick ett stort genomslag över hela landet. I ett av initiativen – Fashion against hate visades den enorma kraften som finns i att ta ställning genom både mode och tech.

 Näthat är något som är ständigt närvarande i allas vardag och som marknadsledare är det viktigt för oss att ta ansvar och tydlig ställning i dessa viktiga frågor. Genom samarbetet med Ida Sjöstedt hoppas vi kunna fortsätta inspirera till förändring och bidra till att göra internet till en kärleksfullare plats, säger Hélène Barnekow, VD Telia Sverige

Den exklusiva kollektionen kommer ut i Telias butiker 1 mars 2017 och online på telia.se från den 2 mars 2017. Kollektionen består av hörlurar, mobilskal samt ett snyggt förvarings-case för hörlurar. Även en sweatshirt kommer att finnas i begränsad upplaga hos modemagasinet Elle.

– Kärlek, acceptans, gemenskap och inkluderande har alltid varit de viktigaste värdeorden i mitt företagande såväl som skapande. Det kändes därför självklart att jobba med ”Fashion Against Hate” och naturligt att jobba med det gyllene fredshjärtat som även återkommer som symbol i min senaste vårkollektion. En symbol mot hat och för alla fina värden som gör livet värt att leva, IRL såväl som digitalt ute på sociala medier, säger Ida Sjöstedt.

Allt överskott går till Friends och deras arbete mot mobbning, hot och kränkningar på nätet och sociala medier.