Molntjänster, konsulttjänster och produktförsörjning.
Utbudet från Caperio, ett svenskt IT-bolag inom leverans av IT-infrastruktur, är brett.
Spetskompetensen ligger inom pedagogik där man arbetar med att ge stöd åt den digitala satsningen i skolorna.Det pågår stora förändringar i samhället och i takt med en alltmer utbredd digitalisering behöver skolan anpassas för att möta nya krav.
Eleverna behöver förberedas och lärarna fortbildas i hur digitala verktyg kan användas för att förstärka elevernas inlärning. Caperio vill vara med och skapa en positiv förändring i klassrummet som resulterar i att eleverna lär sig mer och att deras resultat förbättras.
Maximal nytta av digitala satsningar
Caperios mål är att vara en partner som utbildar, stöttar och handleder och tar fram en långsiktig plan för kundernas verksamhet. Målet är att kunden ska få maximal nytta av de digitala satsningarna och att verktygen används på rätt sätt för bästa möjliga resultat. Tanken är att fokus ska ligga på pedagogik medan tekniken ska fungera som en förstärkare.
Utvecklas och utbilda
Caperio tar fasta på att följa kunden hela vägen med erfarenhet, kunskap och kapacitet. Strategi och mål anpassas efter respektive skolas behov och förutsättningar. Man lägger stort fokus på utveckling och utbildning av ledare och pedagoger. I Caperios erbjudande till skolan finns allt från teknik till pedagogik och finansering samt återtag. Många skolor lägger idag mycket pengar på inköp av datorer och lärplattor men glömmer bort att även uppgradering av trådlösa nätverk, support och utbildning måste ingå i en digital satsning.
Från workplace till licenser
Caperio levererar bland annat till de nio största friskolekoncernerna där man lägger stor vikt vid att effektivisera undervisningen. Varje device som säljs är utrustad med ett utbildningsprogram och man arbetar med att visualisera, anpassa och individualisera.
- Vi kan adressera hela ledet, från beställare till pedagog. Vi vill inspirera pedagogerna och vi arbetar med allt från workplace till licenser, berättar Catharina Löfqvist, marknadschef på Caperio.
Service, leverans och nytta
Caperio har idag verksamhet på fyra orter i Sverige. Med några få kontor är det lättare att vara flexibel och följa med i utvecklingen. Säkerheten genomsyrar verksamheten och de IT-lösningar som man erbjuder utgår alltid från kundens unika situation. Nyckeln till att lyckas är service, relevans och nytta.