Hem NYHETER Konsten att leda människor i grupp

Konsten att leda människor i grupp

Publicerat av: Redaktionen

Hur kommer jag till min rätt på jobbet? Hur ska jag få grepp om vad som förväntas av mig och hur kan vi få våra möten att fungera bättre?

Succéboken ”Ta din roll på jobbet” svarar på alla dessa frågor och utkommer nu i en efterlängtad uppdaterad och utökad upplaga.

”Ofta underskattar vi hur mycket arbete som krävs för att en grupp människor ska få en gemensam tydlig bild av vad som ska göras, vad som är målet och vem som gör vad. Precis som i ett fotbollslag eller i en orkester behöver alla inblandade på arbetsplatsen vara klara över sitt gemensamma uppdrag och de olika individernas bidrag till detta.” säger Anna-Lena Sundlin författare

Om boken:

Konsten att leda människor i grupp

Boken har sedan den gavs ut första gången 2012 använts som verktyg för utveckling inom en mängd olika organisationer, ledningsgrupper, team och medarbetarutbildningar. De goda effekter som uppnåtts på många arbetsplatser har inspirerat till denna reviderade och utvidgade upplaga, kompletterad med nya övningar och ett nytt kapitel om kommunikation.

Roller handlar om både positioner, arbetsuppgifter och förhållningssätt – och de behövs för att ge oss struktur i arbetet. När du använder just den kompetens och de sidor av din personlighet som behövs på arbetsplatsen, när du tar din roll – då blir konflikter och förändringsprocesser enklare att hantera. Då växer utrymmet för kreativt samarbete, konstruktiv kommunikation och smidiga lösningar.

Ta din roll på jobbet! guidar dig genom arbetslivets verklighet på ett vardagsnära sätt. Genom praktiska övningar och konkreta exempel får du handledning att ringa in vilka förutsättningar som krävs och vad du själv kan göra för att få det att fungera på jobbet.

Boken vänder sig till alla som vill utvecklas i sin yrkesroll. Den kan användas både som inspiration för egna reflektioner och som konkret vägledning på arbetsplatsen. Författarna hjälper dig att förstå den dynamiska process det är att ta sin roll i en modern organisation och på köpet får du användbara metoder och verktyg för det dagliga arbetet.

Om författarna:

Anna-Lena Sundlin och Paul Sundlin är leg. psykologer och organisationskonsulter. Båda författarna har lång erfarenhet av utvecklingsarbete i organisationer, med fokus på ledarskapsträning, grupprocesser och medarbetarskap. Tillsammans driver de företaget Sandahl Partners Gotland AB.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>