Folkbildning är kul!
Det är temat för Medborgarskolans nya humoristiska kampanj i sociala medier där det breda kursutbudet också visas upp.
Den nya kampanjen kommer enbart att synas i sociala medier. Kampanjen lyfter fram och belyser Medborgarskolans breda kursutbud på ett skämtsamt sätt.
Studier visar att avsändare av kommunikativa budskap har ungefär 2,5 sekunder på sig att fånga mottagarens intresse på digitala marknadsförings- och kommunikationskanaler. Därför har Medborgarskolan valt att satsa på ett humoristiskt, oväntat och engagerande innehåll med sociala medier som främsta kanal. Målet med kampanjen är att nå igenom mediebruset och väcka uppmärksamhet och intresse kring Medborgarskolan och det breda kursutbudet.
Ulla Frisk Marknads- och kommunikationschef på Medborgarskolan förklarar kampanjen vidare:
”Vi vet att humor ständigt ligger på topp fem för vad som är trendigt i sociala medier. Det är något vi utgått ifrån när vi nu lanserar vår nya kampanj som lyfter vårt kursutbud på ett mer lustfullt och lättsamt sätt. Det är kul att utbilda sig och lära något nytt, oavsett om det handlar om ett nytt språk, en kurs i drejning eller bättra på bokföringskunskaperna. Dessutom måste man våga misslyckas för att utvecklas och det tycker jag att denna kampanj sätter fingret på!”
Se exempel på Medborgarskolans nya kommunikationskoncept här:
Sång och musik
https://www.youtube.com/watch?v=OhuS1acEq6A
Kropp och hälsa
https://www.youtube.com/watch?v=5UYKL2eNNck
Matlagning
https://www.youtube.com/watch?v=zb9AkmdebdM