2022 års stipendiater till Innovativt lärande
Hem REPORTAGE 2022 års stipendiater till Innovativt lärande

2022 års stipendiater till Innovativt lärande

Publicerat av: Redaktionen

Ett av Lärarstiftelsens största stipendier är Innovativt lärande.

Det delas ut årligen i syfte att höja lärarkompetensen och det kollegiala lärandet.

I år har följande personer fått stipendium för spännande projekt:

Karin Andréason och Maria Lauer på förskolan Grinden i Gnesta får 60 000 kr för ett språkfrämjande rörelseprojekt.

Philippe Longchamps, Anna Ekenstierna, Gwénaëlle Fröjd och Cecilia Svensson, alla på Stiftelsen BMSL, Bilingual Montessori School of Lund 84 000 kr för att utveckla undervisningsmetodik byggd på en kronologisk, historisk och evolutionär tidslinje

2022 års stipendiater till Innovativt lärandeMargareta Karles och Eva Sundberg Olausson på Falkenbergs gymnasieskola har tilldelats 85 000 kr för ett projekt i vuxenutbildningen och gymnasiet och grundskolan som ska tillgängliggöra eleverna som resurser för varandra.

Inger Carlonberg, rektor på Solna kulturskola får tillsammans med Linda Rool och Kristoffer Jonsson på Parkskolan i Solna får 69 000 kr för att ta fram gemensamma pedagogiska skapandeprojekt. Det ska mynna ut som musikalsagor, filmberättelser och kreativa konceptramar där elever är medaktörer.

Christine Namdar får tillsammans med Sedat Yildirim och Olle Back-Träff på Internationella engelska skolan i Kista
75 000 kr för ett utvecklingsprojektet som syftar till att öka självkänsla, målmedvetenhet och handlingskraft hos elever på Järvafältet.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>