Make Your Mark vinner det prestigefyllda uppdraget att producera Lärarförbundets medlemstidningar i framtiden.
En viktig del av uppdraget är att snabba på det digitala utvecklingsarbetet för att säkerställa att Sveriges lärare erbjuds journalistik av högsta klass i samtliga kanaler.
– Vi är mycket stolta över förtroendet från Lärarförbundet, säger Jonas Terning, vd för Make Your Mark.
Lärarförbundet är Sveriges största lärarorganisation med 234 000 medlemmar och det enda förbundet som samlar hela lärarprofessionen. Lärarförbundet ger ut sju tidningar riktade till sina olika medlemsgrupper inklusive de gemensamma Lärarnas Tidning och Pedagogiska Magasinet, tidningar som i framtiden kommer att produceras av byrån Make Your Mark.
– Det här är ett prestigefyllt uppdrag för oss på Make Your Mark och vi är mycket stolta över förtroendet från Lärarförbundet. Vi anser att lärare har Sveriges absolut viktigaste yrke.
Att vi får möjlighet att utveckla så viktiga titlar som en del av förbundets journalistik är ett kvitto på att vi håller en hög redaktionell kvalitet i våra övriga uppdrag, med starka synergier mellan alla olika kanaler,säger Jonas Terning, vd för Make Your Mark.
Make Your Marks erfarenhet av effektiv digitalisering för uppdragsgivare som Unionen, Försvarsmakten och Villaägarna vägde tungt i Lärarförbundets val av byrå. Att ägarna Aller media finns i bakgrunden med befintliga tryck- och inköpsavtal spelade också en stor roll.
– Jag är glad över att vi hittat en så pass erfaren och kunnig leverantör som Make Your Mark. Jag är övertygad om att de kommer att utveckla Lärarförbundets medlemstidningar och säkerställa att Sveriges lärare erbjuds journalistik av högsta kvalitet i samtliga kanaler, säger Ida Strutt, kommunikationschef på Lärarförbundet.
Uppdraget omfattar en så kallad verksamhetsövergång, vilket innebär att samtliga journalister som idag är anställda av Lärarförbundet övergår till Make Your Mark.
Verksamhetsövergången äger rum i början av april.