Wacom bygger vidare på sitt arv i utbildnings-sektorn genom att ytterligare stärka sitt produktutbud och marknadsföringsprogram för att inspirera nästa generation kreativa ledare.
Wacom meddelar idag att man kommer att öka investeringarna i utbildningssektorn genom att utveckla nya produkterbjudanden och marknadsföringsprogram. Företaget har länge varit världsledande i att forma den digitala undervisningen och färdigheter hos studenter på väg till en karriär inom animation, spelutveckling, industriell design, grafik, illustration och fotografi, och planerar att ta det till nästa nivå.
Wacoms åtagande att göra banbrytande digital konst- och design-teknik bättre tillgänglig för studenter runt om i världen har lett till bildandet av Wacom Education. Initiativet utnyttjar en tvärkulturell mix av Wacom-anställda från en mängd olika discipliner och expertis vars främsta mål är att öka bolagets dominerande ställning inom utbildningen genom utveckling av särskilda produktutbud..
Under många år har Wacom varit möjliggörare för kreativa lärare och elever över hela världen och hjälpt till att inspirera nästa generation av kreativa digitala konst- och design-ledare. Vi vet av erfarenhet att de rätta pedagogiska verktyg har möjligheten att förändra och fånga fantasin hos eleverna och ge dem möjlighet att framgångsrikt fullfölja sina kreativa drömmar, säger Jeff Mandell, Executive Vice President för Wacom Brand Business.
Wacoms högkvalitativa kreativa penndisplayer i Cintiq-serien och pennplattorna i Intuos Pro-serien är idag den globala de facto-standarden bland lärosäten över både utvecklade marknader och tillväxtmarknader. Wacoms produkter fungerar sömlöst med över 100 tryckkänsliga program och båda lärare och studenter kan lita på Wacoms förmåga att tillhandahålla en naturlig och intuitiv pennupplevelse som är snabb och som känns precis som traditionella medier. Med flera decennier av utveckling och tillverkning av produkter för klassrummet i ryggen är det inte förvånande att nästan alla de främsta konst- och designskolorna runt om i världen räknar med att Wacoms produkter ska leverera digitala design och konst-färdigheter som eleverna behöver när de förbereder sig för sina professionella karriärer.
Till exempel skulle ett besök i SCAD, Ringling, eller någon annan topp-skola visa upp många designlabb fyllda med hundratals Wacom Cintiq-penndisplayer som används inom animation, illustration, spelutveckling och industridesign. Chungkang College of Cultural Industries i Seoul, Sydkorea, köpte nyligen in 90 Cintiq-penndisplayer till deras Webtoon-program som förbereder eleverna för arbete i kreativ webbutveckling eller tecknad konst. Och Sheridan College i Oakville, Kanada, som använder Intuos Pro-pennplattor till förstaårseleverna med huvudämne inom fotografi som en del av undervisningen. Medan praktiskt taget all högre utbildning inom digital konst och design använder Wacoms pennbaserade kreativa displayer och pennplattor i sina labb, ökar ständigt det antal utbildningsinstitutioner som antingen erbjuder eller låter sina elever individuellt köpa Wacom-produkter som en del av utbildningen.
Från och med 2016 kan lärare på högskola och universitet, K-12-lärare och inom utbildningssektorn förvänta sig att se ännu bättre program inklusive specialpriser till institutioner samt enskilda studenter. Dessutom har Wacom redan börjat öka sitt utbildnings- och handlednings-stöd och tittar också på värdehöjande kreativa mjukvaruapplikationspaket för skolor. Det blir också större uppmärksamhet på lärare och studenter med fokus på 3D-konst och 3D-design och utökade partnerskap mellan programvaruleverantörer som använder Wacoms tryckkänslig pennteknologi, såsom Autodesk och Pixologic, för att hjälpa till att bygga kraftfulla utbildningar.