Hem NYHETER Berghs anpassar sin kommunikation med hjälp av Salesforce: ”Sales Cloud är navet i vår digitaliseringsprocess”

Berghs anpassar sin kommunikation med hjälp av Salesforce: ”Sales Cloud är navet i vår digitaliseringsprocess”

Publicerat av: Redaktionen

Berghs School of Communications använder sig av Sales Cloud för att förbättra kommunikationen med sina nuvarande och framtida studenter och få bättre överblick över alla sina kommunikationskanaler.

Resultatet är bättre analys, smartare integration, mer personlig kommunikation.

Berghs anpassar sin kommunikation med hjälp av Salesforce: ”Sales Cloud är navet i vår digitaliseringsprocess”

Mats Lundquist, IT-chef på Berghs School of Communication

Berghs grundades 1941 och har utbildat tusentals kommunikatörer från fler än 40 länder. Skolan började tidigt diplomera både reklam- och marknadskonsulenter för framtida karriärer både på byråer och företag.

Berghs erbjöd dagskola och aftonskola på 1970-talet, distansskola på 1980-talet och skräddarsydda utbildningar i början av 1990-talet och har idag ett starkt internationellt anseende. Skolan har utsetts till ”School of the Year” vid fem tillfällen i den internationella tävlingen Future Lions i Cannes. Idag har Berghs 250 heltidsstudenter och drygt 2 500 deltidsstudenter.

Med Salesforce Cloud får Berghs personal bättre analyser, smartare integration, mer personlig kommunikation med sina studenter och lärarkåren.

– Vi har använt Sales Cloud ett tag nu och är mycket nöjda över de möjligheter till analys och utvärdering av våra utbildningar som finns i systemet.

Vi kan snabbt se till att rätt data når rätt lärare och rätt kurs. Det är otroligt snabbt och enkelt för våra studenter att göra sina röster hörda gällande kursinnehåll och annat, säger Mats Lundquist, IT-chef på Berghs School of Communication.

Sales Cloud gör att Berghs enkelt kan integrera information från alla sina kurser, personal, studenter och kommunikationskanaler i ett och samma dashboard. Informationen analyseras både i realtid och på längre sikt för att skapa effektiv och personlig kommunikation vid rätt tidpunkt. Dialoger med studenter förs både före, under och efter själva studietiden.

– Salesforce är navet i vår digitaliseringsprocess och vi jobbar dagligen med att anpassa Sales Cloud till vår verksamhet, för att göra oss smartare, bättre och mer effektiva., säger Mats Lundquist.

– Berghs är känt för att ligga i framkant vad gäller att utbilda morgondagens stjärnor inom kommunikation. Vi är väldigt stolta över att kunna vara en del i den processen och stödja Berghs i deras digitala strategi och deras ambition att bli mer personliga i sin kommunikation, säger Baman Motivala, Nordenchef på Salesforce.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>