Skolon lanserar idag, som ett steg vidare i sin tillväxtsatsning, två intervjufilmer vilka nu kommer att användas brett i all marknadskommunikation.
I filmerna hörs kommentarer och röster från några av Sveriges ledande skolhuvudmän och ett antal av de främsta leverantörerna till den svenska skolan.
– För oss på Skolon har användare varit prio ett sedan starten och det är roligt för oss att kunna lyfta fram deras röster, vad de tycker är avgörande. Att de dessutom är så
positiva är vi självklart mycket glada för. Vi har jättemånga intressanta användarhistorier och det känns roligt att vi nu får berätta några av dem. Den här filmen gör också det möjligt för nya användare att på ett enkelt sätt få en helhetsbild av Skolon och hur plattformen verkligen kan underlätta och göra skillnad i skolans vardag, säger Niklas Leide, användarchef på Skolon.
– I partnerfilmen visualiserar några av våra samarbetspartners om möjligheterna med Skolon. Hur ett samarbete kan göra det att lättare nå ut, spara tid och pengar – hur vi blir starka tillsammans. Skolor och kommuner vill att det ska vara så enkelt och smidigt som möjligt att hitta och använda digitala verktyg, vilket man som Skolon Partner är med och
underlättar på ett helt nytt sätt än tidigare. Det budskapet tycker jag att vi gemensamt har fått fram i filmen, säger Sebastian Matuska, partnerchef på Skolon.