Programmera en robot och spelmatematik | Tips på skolprogram
Hem TEKNIK Programmera en robot och spelmatematik

Programmera en robot och spelmatematik

Publicerat av: Redaktionen

Teknik: Hur kan en robot programmeras så att den klarar att undvika hinder eller känna igen färger?

I vilka sammanhang är det användbart?

Programmera en robot och spelmatematik | Tips på skolprogramEleverna får här lära sig robotprogrammering från grunden och introduceras till begrepp såsom loopar och villkorssatser.

Matematiken: Vi provar på kombinatoriska brädspel som vi kan analysera matematiskt. Analysen ger oss en strategi där vi kan garantera att vi vinner varje gång. Det är inte bara väldigt roligt utan ger eleverna en första ingång till hur algoritmer och AI i dataspel fungerar.

Plats: Roslagstullsbacken 29, Vetenskapens Hus
Målgrupp: åk 7-9

Boka detta kombinationspaket

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>